sentuh hatiku

ALLAH PEDULI

Jumaat, 15 Oktober 2010

From Mafia Boss to the Cross...Dr. Bruno Caporrimo

Thanks kpda teman sa yg kc pnjam buku tu... Tuhan memberkati...

pengenalan- buku tu ttg mantan mafia yg di pakai Tuhan utk melakukan banyak mujizat.... Beliau prnh prgi ke beberapa buah negara termasuk Malaysia.... bekas perdana menteri kita dr. mahathir n ahmad badawi prnh dgr pasal frman yg d smpaikn oleh beliau...
beliau merupakn seorg pencuri permata no.2 d amerika..
dr buku tu bnyak point yg sa dpat... nie la yg mau sharg dgn kamu nie... hehehe.... coz buku tu sgt2 memberkati sa so sa pun mau kita suma d sni d berkati...

>>>>>>.............

- banyak kesalahan dlm kehidupan kita bkan krana kesalahan Allah atau sesama kita, tp krana pekerjaan iblis yg memanfaatkn kebodohan kita. (alkitab memerintah kita utk mencari hikmat, pengetahuan dan pngertian..)

- Yohanes 15:7.. "jikalau kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintah KU"..

- kekayaan besar dan hidup yg kekal ada d dlm Yesus Kristus.

- Amsal 10:2.. Harta benda yang diperoleh dengan kefasikan tidak berguna, tetapi kebenaran menyelamatkan orang dari maut.

- ingat, bhwa iblis bekerja d sebalik kpribadian dan sifat kita dan melalui pkerjaan y tdk memberkati. salah satunya org sperti ini penuh dgn kesombongan, tipu muslihat, kelemahan dan slalu berniat menipu diri sndri dan org lain. alkitab jga ada mengingatkan kita bhwa tdk memiliki sifat sperti yg dipakai iblis.

- Firman adalah hukum tertinggi di pengadilan.

- Mafia dlm penterjemahan ibrani ialah 'iblis atau setan'.

- semua kejahatan adalah dosa tp ada dosa yg tdk mendatangkan maut. (1 Yoh 5:17)

- iblis suka mngendalikn fkiran manusia dan memancing org utk berbuat dosa.

- Jangan bersusah payah utk menjadi kaya, tggalkn niat mu.

- Ubat terlarang sperti mngambil dadah berlebihan membuat fkiran dan tubuh terbuka terhadap pengaruh iblis. serangan supernatural iblis merosakkan kemampuan dan karakter kita sbgi ciptaan Allah.

- Alkitab mnyatakan, semua jenis perjudian mahupun mnuman yg beralkohol adalah pnyembahan berhala, keserakahan, dan sama dgn sihir. (kolese 3:5)

- Jgan terlibat dlm kes2 yg ilegal krna kita akan hancur. kita tdk akan prnh menang. Allah mngawasi kita dan Dia mnginginkan rencana lain untk hidup kita. jd, jngan berbuat bodoh.

>>>>>>>......

tujuan buku kesaksian tersebut d tulis utk mngingatkn kita bhwa kejahatan tdk memberi kita sbrg faedah apa2.. (yeremia 4:22)

=bnyak lg sbenarnya point yg blh kita pelajari tp stakat nie saja sa dpat kongsi coz masa tak mngizinkn.... kita jumpa d nex sharing dr saya..... slam damai....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan